carinaelgemyr.blogg.se

Cypern

Kategori: Allmänt

Hejsan! 
 
Igår solade vi på Nissi Beach, det är ca 700 m dit efter strandpromenaden. Där var långgrunt, klart o fint
vatten, ungdomar, hög musik, barer, shower och VI! Det fanns dom i vår ålder också men mest ungdomar,
rena party stranden där vi låg men man kan ligga en bit ifrån. Vi ska dit i morgon och då kommer det bilder.
Idag var vi på stranden vid hotellet, så lugnt o skönt. Jag tog en timmes massage, fast hon höll på i över en
timma för 30 euro, hon var så duktig. Det blir då en gång till innan vi åker hem. 
 
 Jag har varit i Turkiet 12 ggr och då tycker man om att semestra i det landet, det gör mig nu så ledsen
och orolig över att man kanske inte kan åka dit igen, vi får se hur allt utvecklar sig i landet. Jag tål inte
heller Erdogans politik och hur han behandlar sin befolkning, avskedar folk, utreseförbud och det värsta
av allt sexlagen för minderåriga. Allt detta kan ändå inte stoppa mina semestrar dit när jag trivs så bra där,
långa härliga stränder, shopping och framförallt älskar jag deras mat.
 Jag vänder på det hela och ser att befolkningen där behöver oss turister för att dom skall kunna
överleva, jätte många utav dem har det svårt nu när vi inte äter på deras restauranger, shoppar, åker på
utflykter mm, dom får slå igen och hur ska det då gå för dem? Vi känner många i vackra Side som jag
funderar mycket på om dom finns kvar och vad dom ska leva av nu om vi turister inte återvänder dit.
Jag hoppas verkligen att vi kan åka dit om ett år igen för där trivs vi. Visst det är bra här på Cypern 
också men saknaden finns ändå till Turkiet, tycker synd att befolkningen ska behöva lida för den
otäcka gubbens skull😡
 
Nu får ni ha en skön söndag kväll! Själv ska jag ta en dusch och ut o äta något smartigt.
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: