carinaelgemyr.blogg.se

Omelett

Kategori: Allmänt

God kväll!
 
Efter jobbet hade vi ett trevligt APT. Tror inte alla som läser min blogg vet vad APT betyder men 
då kan jag skriva att det är arbetsplatsträff, som det förr kallades personalmöte. 
Vi lyfte våra frågor och funderingar till vår lyhörda chef. Därefter festade vi på en god tårta och
firade en utav våra tekniker som har fyllt år.
 
Vad kan omeletten på bilden innehålla? Ja något som jag aldrig tidigare har gjort en omelett på,
nämligen ostkrokar/ostbågar. Jag har sett till o från på FB ett recept som jag länge har tänkt att
prova, idag slog jag till.
Här är receptet; 6 ägg, 2 dl ost, 150 g ostkrokar. Vispa äggen, rör i ostbågarna och osten.
Häll i smeten i en stekpanna och stek som en vanlig omelett. Jag som är ensam i kväll tog
hälften av allt o stekte i en mindre stekpanna. Den var helt OK, tycker absolut ni ska prova. 
 
Nu får ni ha en skön torsdags kväll!
 
Kram
 
 
Kommentera inlägget här: