carinaelgemyr.blogg.se

Full fart

Kategori: Allmänt

Tjaba do!
 
Igår efter jobbet gjorde jag en del ärenden på stan o avslutade med att handla på Hemköp som inte tillhör vanligheten eftersom jag inte riktigt gillar den affären. På kvällen gjorde jag en gratäng, tog fram den rivna osten, jag älskar ost så innan jag hällde över osten på maten tog jag en näve o stoppade i munnen. Ohhh fy vilken fruktansvärd äcklig smak jag fick i munnen, mådde illa hela kvällen. Tittar i påsen och den är full i mögel😫
Att jag ogärna handlade på Hemköp innan så än mindre efter detta, orsaken är inte bara att det var mögel i osten utan bemötandet idag när jag lämnade tillbaka osten. Expediten hade ju kunnat kosta på sig ett ursäkta, förlåt, beklagar, vad tråkigt eller något liknande men det var bara o ge mig en ny påse med kommentaren, ja det kan ju komma lite luft in i bland😦
 
Inte nog med osten igår utan ilska i tvättstugan över folk som inte förstår regler😡 Regeln är att har den som bokat inte börjat tvätta efter en halvtimme så är det fritt fram. Jag tvättar, lägger alla handdukar i tumlaren, när jag kommer ner senare så har någon tagit ur min tvätt från tumlaren som inte var torr!!!! Hur kan man ta ur en annans tvätt som inte är torr o slänga in sin egen när man inte ens har tvättid! 
Jag vann i alla fall 90 kr på en trislott😊
 
Piffade upp mig idag med noppade ögonbryn o färg.
 
Fick tips av min vän Eva igår att logga in på mina vårdkontakter o mejla om mitt besvär m knät. Hade inte en aning om detta, oj vad mycket man kunde göra på sin egen sida, recept förnyelse, provsvar mm. Idag hade en fysioterapeut på Falu VC svarat, ställt flera frågor som hon ville jag skulle tänka på svaren till när hon ringer mig på onsdag. Jag tycker detta är fantastiskt att få hjälp så fort👍😊
 
Idag bokade jag en resa till vårt älskade Thailand på 3 v i februari, hade tur för det var 2.500 kr i kampanjrabatt. 
 
Sov gott💤💤💤
Carina
 
 
Kommentera inlägget här: